dinsdag 23 augustus 2011

Structuren & patronen SCHILDEREN

Datum:
8 september 2010


Wat is het? 
Ik heb een organische tekening gemaakt en deze heb ik ingeschilderd met minimaal 6 verschillende kleuren. Verder heb ik mij gehouden aan de eisen die aan dit product waren gesteld.


Wat waren de eisen van dit product?

Maak een tekening met organische patronen. Let daarbij op:

  • 300 grams tekenpapier in het formaat 21,5 x 50 cm maak je een kaderrand van 0,5 cm en deze blijft wit.
  • Ontwerp een patroon van welvende organische vormen die vormverwant zijn.
  • Zorg dat de tussenruimte tussen de vormen veel kleiner en smaller is dan de vormen zelf.
  • Kleur de vormverwante vormen met minimaal 6 tinten van één kleur.
  • Kleur de tussenruimte met de complementaire kleur van de vormen.
  • Zorg voor afsnijding in jouw beeld.Meng altijd van licht naar donker.
De eisen en mijn product:
Ik heb mijzelf aan bijna alle eisen gehouden. Mijn vormen zijn alleen niet helemaal verwant aan elkaar en ik heb per ongeluk niet gebruik gemaakt van complementaire kleuren. Ik heb een 8 gekregen voor mijn product.
Vakoverstijgend:
Natuur: waar zie je allemaal organische vormen in?


Mijn product:

 










 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten