dinsdag 23 augustus 2011

Een muziekinstrument maken

Datum:
3 juni 2011

Wat is het?
 
Ik heb een gebedsinstrument gemaakt aan de hand van een hoefijzer. Ik had een gesprek met Lisanne Lammers en ik vertelde haar dat ik mijn instrument nog niet af had. Zij vertelde mij dat ze nog wel een hoefijzer had liggen en dat ik deze wel mocht gebruiken. Dit leek mij wel een leuke uitdaging om deze te verwerken tot een muziekinstrument. Ik vind dat mij dit prima is gelukt.


Wat waren de eisen van dit product?
Maak een gebedsinstrument. Let daarbij op de volgende eisen:

  • Het instrument moet een open vorm hebben (u- of v-vorm.),
  • Hij mag dus niet hol zijn,
  • Er moet een handvat aan zitten, deze moet lekker in de hand liggen,
  • De functie moet ritmisch zijn,
  • Hij moet duurzaam zijn,
  • Hij moet er verzorgt uitzien met decoratie,

De eisen en mijn product:

Aan de hand van de hoefijzer heb ik een open vorm gecreëerd dat lijkt op een u- of v-vorm. Mijn instrument is niet hol. Er zit een groot handvat aanvast, die prima in de hand ligt. Er komt veel geluid uit doordat ik gebruik heb gemaakt van bierdoppen. Deze heb ik platgeslagen met een hamer zodat ze nog meer geluid zouden produceren. Mijn instrument is ook duurzaam. Hij zit stevig in elkaar en zal niet snel uit elkaar vallen. Ik heb de hoefijzer en de bierdoppen allemaal blauw geverfd. Onder de hoefijzer zit een balkje. Deze heb ik gedecoreerd met lint. Ook heb ik er nog een paar glitters op gemaakt zodat hij er nog net iets leuker uit zou zien. Ik heb gebruik gemaakt van blauwe en witte kleuren zodat het een geheel is geworden.


Vakoverstijgend:

  • Dit muziekinstrument past natuurlijk perfect bij het vak muziek. Het is immers een muziekinstrument. Je kunt bijvoorbeeld een bepaald liedje maken.
  • Ook past dit instrument wel goed bij techniek. Op welke wijze maak je je instrument het sterkste, zodat hij niet gauw uit elkaar valt?

Mijn product:
 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten