woensdag 24 augustus 2011

Dramakoffer

Datum: 10 mei 2011
Plaats:
Groningen
Wat:
Reflectie op eigen handelen
Eigen reflectie:
Voor het vak Drama moest ik een dramakoffer maken. Deze moest ik maken aan de hand van een aantal criteria:

-  Een pakkend drama activiteit rond de introductie van jouw koffer.
-  Vingerpoppen en uitgeprinte verhaaltjes, versjes en/of liedjes om hiermee uit te beelden.
-  Drie thematische attributen en passende (drama)lessuggesties globaal uitgewerkt
-  Een attribuut uit jouw eigen jeugd waarbij je een verhaal kunt vertellen
-  Twee vertelpantomimes, 1 onderbouw, 1 middenbouw.
-  Muziek
-  Een toverkleed met lesidee
-  Voor elke bouw 2 uitgewerkte dramatussendoortjes
-  Minimaal 4 series opdrachtkaarten met bijvoorbeeld omgeving, stemmingen of teksten.
-  Inspirerende boeken en verhalen met bijbehorend idee voor een dramaopdrachten Attributen,
   poppen, maskers, brillen, pruiken enz.
Ik heb er voor gezorgd dat ik alle criteria heb verwerkt in mijn koffer en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat. Ik heb er voor gekozen om de papieren materialen te lamineren zodat dit heel lang meegaat. Dit vind ik wel belangrijk omdat erg leuke lesideeën zijn die je later zeker nog weer eens kan gebruiken. Ik heb alle lesideeën in een map gestopt zodat ik deze altijd nog kan bijvullen als ik andere leuke dingen tegen kom.


6 opmerkingen:

  1. Hallo Chantal,

    Ziet er goed uit zeg. Ben nu zelf ook bezig met een dramakoffer. Ik ben nog op zoek naar een lesidee bij een toverkleed. Heb je misschien tips?

    Groeten,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij dezelfde vraag!
      Zou je mij misschien ook wat kunnen sturen? En wat voor attributen zijn het leukst om te gebruiken?

      Groet,
      Sanne.

      Verwijderen
    2. Ik zit ook op de pabo in Assen. Mijn email is: sanne_arends@hotmail.com

      Verwijderen
    3. Beste Sanne,

      Wat wil je graag dat ik je stuur? Dan kijk ik of ik iets leuks voor je heb.

      Liefs Chantal

      Verwijderen
  2. Wat is je emailadres? Ik zal je sturen wat ik heb. Zitten leuke dingen tussen.

    Zit je op de pabo? Welke pabo zit je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn emailadres is: egulpen@gmail.com.
      Ik zit inderdaad op de pabo, ik doe de topopleiding in Assen.
      Super dat je het wilt mailen, ben benieuwd!

      Verwijderen