dinsdag 23 augustus 2011

Sinterklaasherinnering TEKENEN/SCHILDEREN

Datum: 16 november 2010 

Wat is het? Ik heb een Sinterklaastekening gemaakt die mijn herinnering aan geven over het moment dat mij was verteld dat Sinterklaas niet bestond. In het begin was het allemaal leuk toen ik wist dat de goede man nog bestond en toen ik het wist dat hij niet bestond stortte mijn wereld even in.

Wat waren de eisen van dit product?Voor deze opdracht waren geen eisen. Deze moest ze zelf gaan samenstellen. De opdracht was om in het platte vlak over de ontluistering van Sinterklaas iets te maken. Criteria die ik zelf heb gesteld:
  • Teken in een kader van een mijter. (inkadering)
  • Maak gebruik van afsnijding.
  • Maak in de mijter 5 verschillende tekeningen in zwart/wit/grijstinten.
  • Schrijf een stukje tekst waarin je beschrijft waarom je dit getekend hebt.
  • Het papier moet staan.
De eisen en mijn product:Ik had niet heel veel criteria aan mijzelf gegeven. Ik ben gelijk begonnen met tekenen. Mijn eerste idee was om binnen een mijter te tekenen als kader. Dit leek mij wel een leuk idee. Nadien ben ik pas gaan kijken naar mijn criteria. Ik heb een aantal hoofdpunten er uit kunnen halen. Hier heb ik dan ook zeker aan voldaan.
 
Mijn verhaal bij mijn product:Ik heb een tekening gemaakt in een mijter. In de mijter heb ik vijf ‘wolkjes’ getekend. Hierin heb ik mijn herinneringen getekend van leuk naar minder leuk. Helemaal links onderin begint ongeveer het verhaal.

Mijn product: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten