dinsdag 29 januari 2013

Deken; (1) Vasten


Ik heb altijd al wel eens in mijn gedachten gehad, om een deken te gaan haken. Je ziet zulke mooie exemplaren op internet verschijnen en dat deed mij wegsmelten. Ik wilde dat ook. Ik heb alleen besloten om niet een mooi gekleurde te maken maar houdt het lekker bij saai en simpel. Ik maak de hele deken bruin. Dat past altijd in huis en dat lijkt me daarom wel gemakkelijk.

Nu is Wieke van Meulen een haakactie begonnen. Zij zet elke maandag een nieuw deel op haar blog voor een haakrol. Na een tijdje te zoeken, ben ik er nog niet uit wat je nu precies met die haakrol moet. Daarom ga ik die dus ook niet maken, maar gebruik ik de patronen wel om een mooie deken te haken.

Wieke zet dus elke maandag iets op haar blog en dat voor een jaar lang. Dan krijgen we dus 52 patroontjes.

Mijn idee:
(terwijl ik dit nu zo zit te schrijven, zie ik dat ik al een blokje mis) maar dit moet het ongeveer worden. Een randje eromheen haken en ook nog aan elkaar vast maken natuurlijk. Behoorlijk wat werk, maar ik denk dat het wel super tof wordt!
























Hier is mijn eerste deel voor de deken, nummertjes 1; de vasten
(Ik mis er dus nog eentje, die ga ik vanavond nog ff maken!)

2 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend gaaf, Chantal en wat doe jij dat heerlijk gestructureerd. Complimenten. Mag ik een foto en een link op mijn blog plaatsen? Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry voor mijn late reactie, maar dat mag je zeker doen! Dankje voor je compliment :D Of het uiteindelijk ook zo gestructureerd wordt aan het eind is nog een vraag, maar het idee is er:P haha

    BeantwoordenVerwijderen