vrijdag 9 september 2011

Vertelkastje/Kamishibai

Datum:  
14 juli 2011  

Wat is het?  
Vertelkastje/Kamishibai 
Samen met mijn opa  heb ik een vertelkastje gemaakt. We hebben eerst allerlei materialen gekocht. Toch zijn we alles op de goede maat gaan tekenen. Uiteindelijk moest alles op verstek gezaagd worden. Hier zat heel veel tijd in. Meer tijd dan ik had verwacht.  Het patroon van het kastje heb ik gehaald uit het boek: Kamishibai, De magie van het vertelkastje – Karin Wanrooij.


We hebben alleen de maten aangepast zodat er A3 papieren in kunnen. 

 

2 opmerkingen:

  1. Die is mooi! Hoe heb je dat met dat lijstje gedaan?? Erg leuk! (weer een opdracht van taal af ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ja idd! Moet nogsteeds erg veel doen voor taal, helaas.
    Je kan gewoon bij de bouwmarkt lijsten kopen. Die zijn ongeveer 2 meter lang en dan de maat voor je lijstje. Er zijn heel veel soorten. Dit lijstje is denk ik 1,5 cm. En die 2 meter hebben we dus telkens in verstek gezaagd, zodat het mooi in elkaar valt.
    Ik vind dat dit het net een leuker effect geeft.

    BeantwoordenVerwijderen