zaterdag 16 november 2013

Speenketting Uiltje

Een vriendinnetje van mij heeft een babytje gekregen genaamd Maurie Sanne! Ze is alweer een maandje oud, maar ik was nog niet langs geweest.
Ik heb een leuke speenketting gemaakt. Aan het bovenste touwtje kan je een speentje vast maken! Ik vind hem wel heel leuk geworden!  Ik heb er ook nog een speen bij gedaan. Maurie gebruikt alleen geen speen. Het was daardoor een beetje een onzinnig cadeautje.






























Mijn inspiratie komt van Matawi's Favorites van haar wagenspanner en haar speenketting. De kralen die zij gebruikte kon ik helemaal nergens vinden, dus heb ik zelf kralen gehaakt. De wagenspanner vond ik leuker dan de speenketting zelf. Daarom heb ik van haar patronen zelf een speenketting bedacht.

Het uitlje is een patroon van Matawi. De bloemetjes komen uit het boekje van '100 bloemen om te haken en te breien'. De kralen heb ik zelf bedacht.

patroon:
Magic ring van 4 vasten
Toer 1: 2 vasten in elke vaste = 8 v
Toer 2: 2 vasten in elke 4e vaste = 10 v
Toer 3, 4, en 5: 10 v
Stop wol in de kraal.
Toer 6: 4e en 5e v samenhaken, herhaal, = 8 v
Toer 7: 2 v samenhaken = 4 v.
Haal de draad door de laatste 4 steken,
trek de steken samen en hecht de draad goed af.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten