dinsdag 5 februari 2013

Deken; (2) Vasten Variant

Aangezien Wieke een haakrol maakt en ik er een kleed van maak, zijn mijn patronen soms wel wat anders. Hier de geschreven patronen van deel 1 en 2:

v = vaste
l = losse
Ltp = Laatste toer overlaan
1v-lto = Sla van de vorige toer 1 vaste over

Mijn geschreven patroon:  
(Deel 1; Vasten)
  1. Opzetten: Haak 15 l., 1 kl., 
  2. Toer 1: Haak in elke l. een v., 1 kl.,
  3. Herhaal toer 1 nog 16 keer zodat je 17 toeren hebt.
  4. Nu moet er alleen nog een rand omheen van v. In alle hoeken haak je 3 vasten. De rest van de randen zijn ongeveer 15 v. Afknippen en mooi afwerken.
  5. Zo heb je een vierkantje van ongeveer 15 x 15 vasten.

(Deel 2; Vasten Variant)
Bij deze moest ik even puzzelen, omdat ik bij de eerste van 15 uitging. (Dit is de helft van het patroon van Wieke. Maar 15 komt niet uit, dus heb ik er 14 van gemaakt.
  1. Opzetten: Haak 14 l., 2 kl., 
  2. Toer1: *1v-lto, 2v.*, herhaal *...* tot het einde van deze toer.
  3. Herhaal toer 1 nog eens 14 keer zodat je 15 toeren hebt.  
  4. Nu moet er alleen nog een rand omheen van v. In alle hoeken haak je 3 vasten. De rest van de randen zijn ongeveer 14 v. Afknippen en mooi afwerken.
  5. Zo heb je een vierkantje van ongeveer 14 x 14 vasten.
En hier mijn deel 2:
(Heb er 1tje op de foto gezet, maar heb er totaal 5 gemaakt van deze variant)
























Tot nu toe heb ik 10 vierkantjes gehaakt:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten